Najtaniej kupisz w TANIAKSIAZKA.PL

44.89 zł 79.00 zł 43% taniej
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Polski hip hop posiada wiele twarzy

Polski hip hop posiada wiele twarzy

SADI&GRAF

ISBN:
9788381590211
Ilość stron:
448
Wydawnictwo:
Poligraf
Rok wydania:
2020
Oprawa:
twarda
Cena katalogowa:

79.00 zł

Książkę najtaniej kupisz w księgarni TANIAKSIAZKA.PL

TANIAKSIAZKA.PL 44.89 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
MATFEL.PL 47.43 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków.
GANDALF.COM.PL 48.16 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź
CZYTAM.PL 49.29 do sklepu
Tylko wysyłkowo.
TANTIS.PL 51.19 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Bielsko-Biała
GILDIA.PL 55.30 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy została wydana z myślą o indywidualnościach poszukujących informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce. Publikacja obala medialne fantazje mówiące, że kultura hip-hop w Polsce powstała w połowie lat 90. za sprawą kilku komercyjnych przedstawicieli polskiej muzyki rap, którzy od lat są promowani jako kluczowi pionierzy tej subkultury w Polsce, co jest totalną bzdurą rozpowszechnianą przez media od wielu lat. Stąd też zamierzony tytuł niniejszej książki, której autorami są Sadi i Graff wyjaśniający na początku publikacji kim są i jaki jest ich związek z kulturą hip-hop, aby czytelnik miał świadomość, że należą oni do pionierskiej generacji kultury hip-hop w Polsce, która miała swój początek w momencie gdy  O.S.T.R. miał 3 lata, a Peja miał 7 lat. Nie jest to jednak książka biograficzna, ale najbardziej wiarygodny zbiór informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce jaki kiedykolwiek ukazał się na polskim rynku książkowym. Sadi i Graff jako jedni z pierwszych zapoczątkowali polski hip-hop, a następnie jako nieliczni, którzy przetrwali pierwszy boom na hip-hop w Polsce (1983-1986) kontynuowali rozwój kultury hip-hop do 2003 roku, gdy w polskich domach zaczął pojawiać się ogólnodostępny Internet, co zakończyło epokę analogowego hip-hopu, w którym Sadi Graff byli od początku do końca mając możliwość bycia świadkami różnych zmian zachodzących w niewirtualnym jeszcze wówczas polskim środowisku hip-hop, gdzie na przestrzeni pierwszych 20 lat istnienia kultury hip-hop w Polsce pojawiły się cztery różne generacje tej subkultury: generacja pierwsza (1983-1988), generacja druga (1989-1993), generacja trzecia (1994-1997), generacja czwarta (1998-2003), o których jest mowa w niniejszej książce. Sadi i Graff dostarczają potężną dawkę niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury opartej na faktach skłaniającą czytelnika do wielu refleksji, pozwalając wielu osobom chermetycznie zamkniętym w dezinformacjach pochodzących z komercyjnych żródeł wyjść z obszaru stereotypów dotyczących tej kultury. Mamy tutaj chronologicznie opisane narodziny wszystkich czterech podstawowych form artystycznych kultury hip-hop na polskim podwórku, takich jak: breaking, graffiti, DJ-ing i rap, które od 1983 roku były aktywnie tworzone i rozpowszechniane przez wielu pionierów, którzy są przedstawieni w poszczególnych rozdziałach książki. Chronologia występująca w książce udowadnia, że historia kultury hip-hop w Polsce jako subkultury (The Culture), a historia polskiego muzycznego rap showbiznesu jako komercyjnego produktu na sprzedaż błędnie określanego przez media jako hip-hop to dwie różne historie i dwa różne środowiska, pomiędzy zapoczątkowaniem których było ponad 10 lat różnicy, co może być dla wielu osób ciekawym tematem do dyskusji. Czytelnik dowie się również  jaka jest prawdziwa idea i filozofia hip-hopu jako subkultury ulicznej i czym różni się ona od polskiego muzycznego rap showbiznesu, dla którego hip-hop to wyłącznie rap, rządza sławy, sprzedaż płyt, ilość wyświetleń i wirtualny lans. W książce zostały przypomniane wartości kultury hip-hop, które na początku jej powstawania były podstawą do utrzymania prawdziwego przesłania i oryginalnego wizerunku tej subkultury, a w momencie rozpowszechniania w wielu krajach stały się motywacją do powstania w 2001 roku Hip-Hop Declaration of Peace. Autorzy książki wyjaśniają również na czym polega hip-hopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip-hopu oraz dlaczego hip-hop po wielu latach istnienia i rozwoju stracił na swojej oryginalności i stał się bezpłciową komercją. Wiele osób w tej książce zderzy się z informacjami, o których wcześniej nie miało zielonego pojęcia. Sadi i Graff są również pionierami Universal Zulu Nation w Polsce, którzy w książce odsłaniają przemilczany przez media prawdziwy obraz tej legendarnej i najbardziej szanowanej w latach 80. i 90., pierwszej międzynarodowej hip-hopowej organizacji, która po latach będąc określaną przez wiele osób jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod pretekstem propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip-hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej i „tajemniczej” dla wielu osób filozofii tworząc swoje oddziały w różnych krajach. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym, bo lepiej czerpać wiedzę z subkulturowego źródla niż z komercyjnej kałuży. Publikacja została wydana w twardej oprawie z lakierem wybiórczym jako wydanie limitowane, kolekcjonerskie, które zawiera 448 stron, archiwalne zdjęcia oraz bonus w postaci albumu CD: Zibbster – „90`s Baby” .




Nowości wydawnicze

Esencjalista. Mniej, ale lepiej

GREG MCKEOWN
Data premiery: 2025-03-21

Pretty Monster

SHERIDAN ANNE
Data premiery: 2025-03-20

Zapach po burzy

WERONIKA WIERZCHOWSKA
Data premiery: 2025-03-20