Poznaj strategie szachowych mistrzów i wdrażaj je w swoim biznesie, by móc powiedzieć „szach-mat” konkurencji. Według badań Leinwanda i Mainardiego aż 92% menedżerów ma problem z wyznaczaniem i wdrażaniem strategii. Dlatego poza teorią, inspiracjami i case-study prosto z największych firm dostaniesz tu zestaw narzędzi, wskazówek i ćwiczeń. A dzięki nim zaczniesz wdrażać skuteczne strategie w swojej firmie. To książka, która pokazuje i przenosi myślenie tytułowych szachowych mistrzów z szachownicy na pole biznesowych rozgrywek. Odnajdziesz tu bezpośrednie i praktyczne porównanie pomiędzy rozwojem firmy i kolejnymi fazami partii szachów. Autor odnosi się do kluczowych elementów, takich jak: planowanie, analiza ryzyka, delegowanie, rozwój umiejętności czy strategie przewagi konkurencyjnej, pokazując, jak aspekty gry w szachy mogą być wykorzystane na rzecz sukcesu w biznesie. W książce znajdziesz również wywiady z wybitnymi osobistościami świata biznesu. Są to: • Przemek Gdański – Prezes Zarządu BNP Paribas Bank Polska • Leszek Badurowicz – ekspert psychologii pokera • Andrzej Krzywda – założyciel firmy Arkency • Marcin Balicki – Prezes Zarządu Millennium Leasing • Piotr Nowosielski – założyciel Just Join IT. Autor przeprowadza głębokie rozmowy z tymi doświadczonymi liderami, odkrywając ich sekrety i tajniki sukcesu, do którego w biznesowych realiach przyczyniło się m.in. strategiczne myślenie wyniesione z królewskiej gry. Jeżeli poszukujesz inspiracji oraz praktycznych narzędzi – które pozwolą Ci skutecznie prowadzić swoją firmę i osiągnąć sukces – ta publikacja jest dla Ciebie. Recenzje na okładce: Gra w szachy wymaga strategicznego i krytycznego myślenia oraz analizy ryzyk i szybkiego podejmowania decyzji, ponieważ przeciwnik nieustannie zmienia swoją taktykę. Czy kompetencje potrzebne do prowadzenia „królewskiej gry” można zastosować w biznesie? Odpowiem krótko – można, a nawet trzeba. I o tym właśnie traktuje książka, którą trzymasz w rękach. A poza kontekstem biznesowym – szachy to świetny sposób na relaks i wyciszenie. Sama odkryłam je niestety dopiero jako dorosła i serdecznie polecam! Marzena Mielecka, Dyrektor / Senior HR Business Partner, Bank Pekao Biznes, budowanie strategii czy wreszcie gra w szachy to nie są zagadnienia porywające tłumy. Próżno szukać ludzi, którzy potrafią tłumaczyć meandry tych dziedzin w sposób efektywny, błyskotliwy i trafiający zarówno do laika, jak i znawcy tematu. Michał wskazuje skuteczne rozwiązania pozwalające rozwinąć swoje horyzonty i przełożyć logikę oraz schematy gry na stworzenie podbudowy pod strategiczne myślenie – niezwykle efektywne w biznesie. Podjął się tego niełatwego zadania i osiągnął sukces. Marcin Kruszewski, prawnik, autor najpopularniejszego profilu prawniczego PrawoMarcina Michał Kanarkiewicz w swojej książce po raz kolejny udowadnia bezpośredni związek gry w szachy z sukcesem w biznesie… i w życiu. Dla młodych adeptów biznesu to przyspieszony kurs myślenia strategicznego. Dla doświadczonych – okazja do retrospekcji i poszukania analogii w oparciu o swój własny sukces zawodowy. Wiedza autora uzupełniona o doświadczenia ludzi biznesu pozwala spojrzeć na szachy z nowej perspektywy. Marta Wojtera, Vice-president Global Center, Volvo Group
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.