Najtaniej kupisz w CHODNIKLITERACKI.PL

26.60 zł
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Pilot Sztukasa. Mój dziennik bojowy

Pilot Sztukasa. Mój dziennik bojowy

Hans-Ulrich Rudel

ISBN:
9788395889721
Ilość stron:
296
Wydawnictwo:
Altobook
Rok wydania:
2024
Oprawa:
miękka
Format:
14.5 x 20.5 cm

Książkę najtaniej kupisz w księgarni CHODNIKLITERACKI.PL

CHODNIKLITERACKI.PL 26.60 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł.
Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa
MATFEL.PL 29.64 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków
SWIATKSIAZKI.PL 29.79 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce
MATRAS.PL 30.94 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Katowice, Kraków, Gdańsk, Łódź, Warszawa, Wrocław, Poznań, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj
GANDALF.COM.PL 31.35 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź
TANIAKSIAZKA.PL 33.21 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
GILDIA.PL 34.90 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa

Niezwykła historia jednego z najskuteczniejszych pilotów bombowców wszechczasów!

Hans Rudel - mimo że zestrzelono go trzydzieści dwa razy, zawsze powracał do służby. Na koncie ma 2530 lotów bojowych, ponad 500 zniszczonych czołgów, 150 zlikwidowanych stanowisk ogniowych i 4 zatopione okręty. Zaszedł za skórę Stalinowi tak bardzo, że ten wyznaczył za jego pojmanie nagrodę w wysokości 100 tysięcy rubli. Hitler w pewnym momencie zabronił mu latać – Rudel bowiem już za życia stał się legendą, a dyktator nie zamierzał narażać bohatera narodowego na śmierć. Pilot nie posłuchał go jednak i do końca wojny zasiadał za sterami – po raz ostatni 8 maja, niedługo przed ogłoszeniem kapitulacji Rzeszy.

Świetnie napisana, wzbogacona licznymi unikatowymi zdjęciami autobiografia.

Fragment książki

Wojna to osobisty dramat żołnierzy, potężna broń, maszyny niosące śmierć, ale przede wszystkim — niszczące, zbrodnicze działanie skierowane przeciwko niewinnym ludziom i historyczne masakry od Oradour po Hamburg, od Buchenwaldu po bombę atomową zrzuconą na Hiroszimę.

Gdy padnie ostatni strzał, wszystkie te tragedie rodzą ogromne zwątpienie, uzasadnioną wściekłość, absurdalne zachowania. Nastaje czas rozrachunków, które nie służą niczemu innemu, jak tylko uwiecznieniu nienawiści… Z tego właśnie powodu tak długo zwlekałem z napisaniem słowa wstępnego. W końcu zwyciężył zdrowy rozsądek. Dlaczego miałbym tego nie zrobić? Czy będę komunistą, jeśli napiszę, że MiG-25 jest być może najlepszym myśliwcem obecnych czasów? Czy stanę się nazistą, jeśli będę podziwiać aerodynamiczną precyzję Messerschmitta 262?

Technika, wiedza, archiwa — oto obszary, do których nie zdoła dotrzeć pragnienie zemsty, o ile nie będą one opanowane przez propagandę. Także godność człowieka, pomijając granice państw, języki i ideologie, oraz w pewnym sensie jego grzeszne oblicze, pozostaje nietykalna. Książka, która próbowałaby bronić metod nazistowskiej zagłady, budziłaby we mnie wstręt i nie miałbym żadnych skrupułów, by sprzeciwić się jej wydaniu. Mimo to cieszę się, że wspomnienia Rudla są dostępne także dla francuskich czytelników. Istnieją książki, których zadaniem jest ukazanie wielkości człowieka. Człowieka, którego bezradne ciało jest udręczone — nieważne, czy występuje on w mundurze koloru khaki, niebieskiego czy ziemistoszarego. Człowieka, który pośród bezlitosnej walki na śmierć i życie wciąż odkrywa w sobie iskrę odwagi, solidarności lub wiary w siebie… We wspomnieniach Rudla zafascynowały mnie nie tyle uczucia, które we mnie wywołał, co ich wartość dokumentalna.

Z fachowego punktu widzenia — ach! już słyszę szyderczy śmiech głupców, którzy nigdy nie siedzieli w samolocie i mimo swojego rzekomego kosmopolityzmu nigdy nie pojmą, że ponad wyznaczającymi granice zasiekami wszyscy piloci z głębokim szacunkiem zgadzają się co do jednego — Rudel był asem niemieckiej Luftwaffe, największym dotychczasowym pilotem bojowym w historii. 2530 nalotów na wroga daje mu niezaprzeczalne prawo do tego tytułu. Pod tym względem jego książka, która zawiera proste opisy operacji i rezygnuje z niepotrzebnych literackich ozdobników, jest wysoce interesująca.

Rozwój taktycznego samolotu bojowego, od 1936 roku w Guadalajarze do 1951 roku w Korei, znacznie zwiększył udział lotnictwa w działaniach wojennych; początkowe, sporadyczne interwencje przerodziły się w codzienne starcia z wrogiem. Z początku sztukasy wykorzystywano w Polsce, a potem we Francji, jako wsparcie walk piechoty i oddziałów zmotoryzowanych. Później stały się nieodłącznym elementem działań zbrojnych. Konieczność ciągłego utrzymania linii oporu, czyli stałego przeciwstawiania się wrogim myśliwcom, sprawiła, że technicy porzucili wreszcie pomysł „prawdziwego samolotu bojowego” i zaczęli pracować nad projektem bombowca. Podobnie było również podczas wojny z Koreą.

Najlepszym przykładem jest historia dowodzonego przez Rudla pułku „Immelmann”. Autor opisuje, że z początku sztukas, Ju 87 był dużym, ale raczej wolnym samolotem bojowym, stosowanym jako „pionowa artyleria” o dużym zasięgu, a później stał się wysoko wyspecjalizowanym samolotem służącym do niszczenia czołgów, pod którego skrzydłami umieszczono dwa działka 3,7 cm. Później, gdy osłabiona Luftwaffe nie była w stanie bronić sztukasów przed atakami myśliwców, pułk „Immelmann” otrzymał samoloty Focke Wulf 190.

Rudel pisze: „Pułk lotniczy przerzucił się na Fw 190. Teraz czas na nasz dywizjon, został wycofany z akcji na osiem tygodni z obszaru znajdującego się w Sächsisch-Regen na tyłach frontu. Piloci Ju 87 przekwalifikowują się tutaj, tak jak w dawnych czasach, jeszcze raz na jednosilnikowy model samolotu. Na dłuższą metę może się to okazać konieczne we wszystkich jednostkach, ponieważ ostatnia seria samolotów Ju 87 stopniowo się wykańcza i nie będzie już produkowana”.

Nowości wydawnicze

Miejsce, w którym powinnam być

MAGDA PAWŁOWSKI
Data premiery: 2024-11-20

Love Open

NATALIA CZERWIEŃ
Data premiery: 2024-11-20

Hajota. Skacząc w przepaść

WERONIKA WIERZCHOWSKA
Data premiery: 2024-11-19

Eksplozja na trzy serca. Flash Bang. Tom 1

MEGHAN MARCH
Data premiery: 2024-11-15

Noc ciasta i marionetek

LAINI TAYLOR
Data premiery: 2024-11-13

To dla Pani ta cisza

MARIO VARGAS LLOSA, TOMASZ PINDEL
Data premiery: 2024-11-13

Smutek. dziennik na otarcie łez

ELIAS BAAR
Data premiery: 2024-11-13

Kolor rzeczy niewidzialnych

ANDREA LONGARELA
Data premiery: 2024-11-13

Agnes Sharp i morderstwo w Sunset Hall

LEONIE SWANN
Data premiery: 2024-11-13

Ognisty księżyc. W mrokach Luizjany. Tom 3

LUDKA SKRZYDLEWSKA
Data premiery: 2024-11-13

Świąteczna mordercza układanka

ALEXANDRA BENEDICT
Data premiery: 2024-11-13

Pozostaniesz moim snem

KAROLINA KLIMKIEWICZ
Data premiery: 2024-11-13