DADADA.PL | 25.00 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Łódź (koszt 5.99 zł) | ||
TANIAKSIAZKA.PL | 26.69 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
MATFEL.PL | 28.14 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków |
Publikacja składa się z książki i płyty CD. Płyta zawiera nagranie obu sonat skrzypcowych Carla Nielsena dokonane przez Kazimierza Skowronka (skrzypce) i pianistki: Hannę Holeksę (Sonata A-dur op.9) i Joannę Domańską (Sonata nr 2 op.35). Ambicją autora było zaprezentowanie polskiemu odbiorcy tych mniej znanych w naszym kraju utworów wraz z przybliżeniem sylwetki i twórczości Carla Nielsena. Kazimierz Skowronek ma wieloletni kontakt z kulturą muzyczną Danii, co umożliwiło mu zdobycie szerszego spojrzenia na twórczość tego najbardziej znanego duńskiego kompozytora (wciąż jeszcze rzadko grywanego w naszym kraju). By pomóc czytelnikowi w pełniejszym poznaniu postaci Carla Nielsena i jego specyficznego języka twórczego autor zawarł w książce m. in. biografię twórcy, który z syna wiejskiego muzykanta stał się sztandarową postacią duńskiego życia kulturalnego (nie tylko początku XX w.). Z tych samych powodów znajdziemy tam także ogólny opis twórczości Nielsena z wyszczególnieniem cech charakterystycznych jego stylu kompozytorskiego (np. progresywności tonalnej, szczególnej pracy motywicznej, upodobania do skal modalnych, częstej żywiołowej rytmiki itd.). Jeden z rozdziałów dotyczy osoby Emila Telmnyiego, wybitnego węgierskiego skrzypka a zarazem zięcia i przyjaciela Carla Nielsena. Telmnyi był nie tylko wykonawcą jego wszystkich utworów skrzypcowych, ale również gorącym propagatorem kompozycji teścia. Część książki, która dotyczy sonat, odnosi się do wyborów interpretacyjnych autora i sposobów ich realizacji wykonawczej. Podniesiony jest także problem różnic wydawniczych oraz zawarcia przeżyć kompozytora z czasów pracy nad sonatami w ich dramaturgii. Warto podkreślić, że autor korzysta w dużej części z bibliograficznych źródeł duńskojęzycznych, nie istniejących w przekładach, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność omawianej publikacji dla osób zainteresowanych twórczością i osobą Carla Nielsena.