Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta reguluje rozliczenia Narodowego Funduszu Zdrowia ze szpitalami w oparciu o jakość świadczonych usług mierzoną przez wskaźniki odnoszące się do trzech obszarów: klinicznego, konsumenckiego i zarządczego. Wprowadza również rekompensaty za błędy medyczne bez orzekania o winie. Komentarz przedstawia nowe rozwiązania dla podmiotów prowadzących działalność leczniczą w następujących obszarach: • autoryzacji; • wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem; • akredytacji; • rejestrów medycznych. Opracowanie omawia również sposoby monitorowania i doskonalenia jakości udzielanych świadczeń poprzez poprawę skuteczności diagnostyki i leczenia, udoskonalanie praktyki klinicznej, polepszenie bezpieczeństwa i satysfakcji pacjenta czy systematyczną ocenę jakości świadczeń opieki zdrowotnej finansowana ze środków publicznych i upublicznianie tych informacji. Komentarz jest przeznaczony dla pracowników oraz właścicieli podmiotów leczniczych publicznych i niepublicznych. Może stanowić cenną lekturę dla pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia. Zainteresuje również prawników praktyków, przede wszystkim sędziów, radców prawnych i adwokatów.
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.