Najtaniej kupisz w MATFEL.PL

46.23 zł 59.90 zł 23% taniej
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Wielcy z wyboru niepewność chaos łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności

Wielcy z wyboru niepewność chaos łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności

Jim Collins, Morten Hansen

ISBN:
9788380875654
Ilość stron:
232
Wydawnictwo:
MT Biznes
Rok wydania:
2018
Oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
Cena katalogowa:

59.90 zł

Książkę najtaniej kupisz w księgarni MATFEL.PL

MATFEL.PL 46.23 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków.
TANIAKSIAZKA.PL 46.95 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
GANDALF.COM.PL 47.95 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź
GILDIA.PL 59.90 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa

Nowe pytanie

Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera

Od dobrego do wielkiego

Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: "Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?" W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania

Tym, co odróżnia książkę

Wielcy z wyboru

od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać.

Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników "10X", z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski

Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:

  • Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.
  • Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność "odważenia" odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.
  • Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.
  • Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.

Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a przede wszystkim niezmiernie praktyczne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; szeroka perspektywa, potem zbliżenie; oraz przepis KMiS.

Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najbardziej prowokacyjną i oryginalną analizę - polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej przez szczęście. Wielkie firmy nie miały więcej szczęścia niż ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia.

Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa - idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób, że nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.

Nowości wydawnicze

Szafirowy płomień. Ukryte Dziedzictwo. Tom 4 (oprawa biała)

ILONA ANDREWS
Data premiery: 2025-01-24

Dziedzictwo klątwy i niezgody. Cykl Odrodzenia. Tom 1

MAGDALENA SAJDAK
Data premiery: 2025-01-24

Sonderkommando. W piekle komór gazowych

VENEZIA SHLOMO, BÉATRICE PRASQUIER
Data premiery: 2025-01-23

Projekt miłość

LAUREN ASHER
Data premiery: 2025-01-22

Stres. Złap oddech i odzyskaj życiową równowagę

ALEKSANDER PERSKI
Data premiery: 2025-01-22

Śpiew wiatru

DOROTA MILLI
Data premiery: 2025-01-22

Diego Velazquez. Mistrz światła i realizmu

SŁAWOMIR CENDROWSKI
Data premiery: 2025-01-22

Biuro skradzionych wspomnień

GAËLLE NOHANT
Data premiery: 2025-01-22

Smak adrenaliny

EWA MACIEJCZUK
Data premiery: 2025-01-22

Być szczęśliwym. Rady buddyjskiego mnicha

GELONG THUBTEN
Data premiery: 2025-01-22