Najtaniej kupisz w GILDIA.PL

39.20 zł 49.90 zł 21% taniej
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży

Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży

Alina Górniok-Naglik

ISBN:
9788380190757
Ilość stron:
412
Wydawnictwo:
Adam Marszałek
Rok wydania:
2014
Oprawa:
twarda
Cena katalogowa:

49.90 zł

Książkę najtaniej kupisz w księgarni GILDIA.PL

GILDIA.PL 39.20 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa
TANTIS.PL 52.29 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Bielsko-Biała
CZYTAM.PL 53.76 do sklepu
Tylko wysyłkowo.
TANIAKSIAZKA.PL 54.84 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
GANDALF.COM.PL 54.87 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź

Zwrot w stronę edukacji kulturalnej jako podstawy autokreacji jest efektem wieloletnich pasji naukowo-badawczych autorki. Pierwotnie koncentrowały się one wokół analiz teoretycznych, dotyczących powinowactwa, korelacji sztuk na przestrzeni epok, połączonych z próbą dopracowania koncepcji metodycznej przedmiotu wiedza o kulturze. Pokłosiem tych poszukiwań jest przekonanie, że podstawą autokreacji powinno być w edukacji kulturalnej eksponowanie i zderzanie wzorów, konwencji bycia człowiekiem, w perspektywie dziejowej, umożliwiającej dokonanie wyboru, w kontekście bogatych doświadczeń i pogłębionej refleksji nad kondycją ludzką w całej jej rozciągłości. Przekonaniu temu towarzyszy również świadomość konieczności podejmowania takich badań, które nie powielają gotowych schematów i modeli, ale dostarczają pogłębionej refleksji nad sposobami edukacyjnego kształtowania i podnoszenia ludzkiej kondycji. Stąd też zwrot w badaniach w kierunku podejścia jakościowo-ilościowego.

Prezentowana w książce weryfikacja autorskiej koncepcji nauczania wiedzy o kulturze w kontekście autokreacji młodzieży licealnej rozwijania jej kompetencji aksjologicznej i autokreacyjnej, stanowiąca naczelny cel podjętych badań, wymagała przełożenia przyjętych założeń teoretycznych na rozwiązania dydaktyczne, na praktykę edukacyjną. W efekcie proponowana koncepcja stanowi przykład zastosowania w praktyce szkolnej humanistycznego modelu procesu dydaktyczno-wychowawczego.




Nowości wydawnicze

Słaby punkt. Haker. Tom 3

EMILIA SROKA
Data premiery: 2025-03-31

Głoś to na górze

JAMES BALDWIN
Data premiery: 2025-03-27