DADADA.PL | 27.10 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Łódź (koszt 5.99 zł) | ||
TANIAKSIAZKA.PL | 28.22 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
MATFEL.PL | 29.19 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków |
Na początku XX wieku, gdy teatrologia zyskiwała autonomię jako dyscyplina uniwersytecka, jej przedmiotem badań uczyniono przedstawienie. Po ponad stu latach nie przestano zadawać pytania: co stanowi istotę teatru? Czy wszystko jest teatrem, a może raczej widowiskiem lub performansem? Ta nieodwracalna skłonność ku otwartości i elastyczności granic ponowoczesnej teatrologii rodzi z oczywistych względów wiele wątpliwości i niepokojów związanych z jej tożsamością, lecz równocześnie sprawia, że znajduje się ona w procesie, niejako in statu nascendi. [] Oddajemy do rąk Czytelników zbiór będący zaledwie sygnałem (jednym z wielu) na rozdrożach teatrologii, przystankiem w bezkresnej podróży, refleksją pielgrzyma, wątpliwością filozofa, świadectwem praktyka. Ta polifoniczna wypowiedź ogniskuje co najmniej kilka obszarów badawczych kluczowych dla współczesnej nauki o widowiskach. Adriana Świątek, magister, doktorantka w Zakładzie Teatru i Dramatu w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego, gdzie od 2011 roku realizuje projekt badawczy SLAVDOM! EXPEDITION z obszaru antropologii widowisk skoncentrowany wokół zagadnienia "Obrzęd weselny jako widowisko kulturowe w huculskiej kulturze ludowej". Wykładowca na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie. W 2012 roku otrzymała Wyróżnienie Jego Magnificencji Rektora UŚ za osiągnięcia w działalności kulturalnej. Organizatorka plenerów antropologiczno - teatrologicznych ze studentami Kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Gardzienicach oraz na Podlasiu (ich rezultatem: wystawa fotografii 'Rytuał świętej codzienności człowieka gardzienickiego' w Centrum Kultury Katowice im. Krystyny Bochenek oraz premiera spektaklu 'Opowieść z Grzybowszczyzny' na deskach Teatru Korez). Autorka licznych reportaży fotograficznych (m.in. 'W drodze do raju', 'Pielgrzymi', 'Huculski Kraj'). Cykl fotografii 'Pielgrzymi' znalazł się wśród wyróżnionych w SPECIAL SECTION "STORIES&PORTFOLIOS" URBAN 2015 STREET PHOTO CONTEST. Reżyserka filmów krótkometrażowych (m.in. 'Rites de passage' prezentowany na festiwalach w Polsce i w Europie) oraz filmów dokumentalnych. Wybrane publikacje: publikuje w Kwartalniku Kulturalnym "Opcje", Miesięczniku Społeczno-Kulturalnym "Śląsk", czasopiśmie redagowanym przez pracowników, współpracowników i doktorantów związanych z Zakładem Teorii i Historii Kultury Uniwersytetu Śląskiego "Laboratorium Kultury". Piotr Tenczyk, absolwent teatrologii na Uniwersytecie Śląskim, rocznik 1985. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego Dom z Jaśkowic. Współtwórca Otwartego Forum w Jaśkowicach. Aktor, reżyser i literat. Od lat związany z poezją m.in. jako współtwórca zabrzańskiej grupy poetyckiej 'Kubek bez Klamek' czy wieloletniego projektu kulturalnego 'Tajemnicza Grupa Bez Nazwy', działającego na terenie Zabrza i organizującego w tym mieście wiele imprez teatralnych, kabaretowych i muzycznych. Współpracował z Cieszyńskim Studiem Teatralnym. Działa w Orzeszu. Wielbiciel Stachury, Becketta, Tuwima i Hartwig. Zapalony żeglarz i beskidzki turysta. Mąż i ojciec. Wybrane publikacje: Wiersze o ludziach (STDzJ, 2013), Poemat o czasie przeżytym (Zaułek Pomyłka, 2015). Drukowany w takich pismach jak "Śląsk", "Zalew Kultury", "Po-mysł", "Kurier Szczeciński".