DADADA.PL | 28.76 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Łódź (koszt 5.99 zł) | ||
MATFEL.PL | 30.96 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
TANIAKSIAZKA.PL | 33.68 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
SWIATKSIAZKI.PL | 33.70 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce |
Książka jest kontynuacją rozważań i prezentacji wyników badań, które Autorka przedstawiła w poprzedniej publikacji - tomie noszącym tytuł Doświadczenia społeczne w przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości (Cieszyn-Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydawnictwo Adam Marszałek). Obie książki są w dużej mierze oparte na rezultatach obszernych, wielozmiennowych badań przeprowadzonych w kilku środowiskach akademickich - różniących się pod względem lokalizacji (centrum - pogranicze kraju) i potencjału społeczno-gospodarczego. O ile jednak w tomie wcześniejszym dominują wątki dotyczące nabywania doświadczeń i uczenia się w różnych sytuacjach społecznych, które mają miejsce poza społecznością akademicką i nie są intencjonalne z punktu widzenia procesu kształcenia nauczycieli, to w tym tomie eksponowane są zagadnienia związane właśnie z intencjonalną edukacją nauczycieli. W ten sposób - łącznie w obu tomach - otrzymujemy w miarę możliwości wielostronne ujęcie doświadczeń społecznych studentów (przyszłych nauczycieli) i obraz różnych uwarunkowań przygotowania zawodowego badanych osób.
Wyniki badań zawarte w tym tomie - jak już wspomniałem - przynoszą sporo informacji o edukacji nauczycielskiej, a w tym o przygotowaniu nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Jest to materiał dający wiele do myślenia i stanowiący zachętę do zmian w treściach i metodach (szerzej - w modelu) kształcenia nauczycieli. Na podstawie dokonanych diagnoz oraz analizy obszernej literatury Autorka przedstawia propozycję modelu wielostronnego przygotowania nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Takie potraktowanie spraw edukacji nauczycielskiej wydaje się właściwe i bardzo potrzebne - zgodnie z krytyczno-kreatywnym ujmowaniem rzeczywistości edukacyjnej i dążeniem do poszukiwania pozytywnych rozwiązań problemów społecznych (także zatem edukacyjnych). W sumie - przekazywana do rąk Czytelników książka jest opracowaniem wzbogacającym wiedzę z zakresu pedeutologii i edukacji międzykulturowej, a także innych obszarów pedagogiki - jako dyscypliny nauki - i edukacji - jako obszaru życia społecznego.
Fragmenty przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza Lewowickiego