TANIAKSIAZKA.PL | 41.38 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
Monografia Przemysł na szynach. Kolej wobec industrializacji pod redakcją dra Dawida Kellera i dra Przemysława Dominasa przedstawia wybranych producentów taboru, omawia linie kolejowe i parowozy przemysłowe oraz osiągnięcia wybitnych polskich inżynierów.W 2018 roku badacze dziejów kolei, dr Dawid Keller, dr Bartosz Kruk i dr hab. Tomasz Przerwa, rozpoczęli cykl konferencji oraz monografii naukowych pod nazwą „A jednak kolej”. Była to kontynuacja wcześniejszej inicjatywy, organizowanej w Muzeum w Rybniku. Ich celem było przygotowywanie interdyscyplinarnych publikacji, bazujących na wynikach nowych badań. Działania te przyczyniły się do wzmożenia zainteresowania dziejami kolei na ziemiach polskich wśród historyków oraz sformułowania licznych pytań badawczych.W niniejszym, piątym, tomie serii zamieszczono teksty:Przemysław Dominas – Powstawanie kolei Tarnów – Leluchów a udział w budowie przemysłu wewnątrzpaństwowego,Maciej K. Cichoń – Pierwotne koncepcje budowy Drogi Żelaznej Iwangorodzko-Dąbrowskiej wobec Staropolskiego Okręgu Przemysłowego 1850–1881,Andrzej Mielcarek – Produkcja lokomotyw w szczecińskiej stoczni „Vulcan” i elbląskiej stoczni ”F. Schichau”,Andrzej Synowiec – W trosce o rozwój polskiego przemysłu kolejowego – myśl techniczna Kazimierza Zembrzuskiego,Kacper Rosner-Leszczyński – „Na naszą pracę patrzy całe społeczeństwo”. Wykorzystanie transportu szynowego do porządkowania powojennego Wrocławia w drugiej połowie lat 40. XX wieku – rekonesans badawczy,Dawid Keller – Projekt rozwoju katowickiego (śląskiego) węzła kolejowego z 1949 roku,Bartosz Kruk – Szybciej, lepiej wygodniej. O modernizacji trakcji kolejowej w Polsce i taborze do jej obsługi w latach 60. i 70. XX wieku z uwzględnieniem DOKP we Wrocławiu,Paweł Glugla – Regres usług PKP w latach 50. i 60. XX wieku i próby modernizacji kolejnictwa PRL zawarte w dyrektywach Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej,Marcin Jarząbek – CETAR, czyli jak kolej w PRL rozliczała się z klientami za pomocą komputera. O nowoczesności (w) PKP,Jakub Halor – Koleje piaskowe – rozwój, regres, dziedzictwo,Paweł Mierosławski – Wybrane zagadnienia eksploatacji lokomotyw parowych w polskim przemyśle,Tadeusz Bocheński – Wielkość ruchu kolejowego generowanego przez wybrane zakłady przemysłowe w Polsce na początku XXI wieku.