Najtaniej kupisz w TANTIS.PL

21.89 zł 37.00 zł 41% taniej
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Professional Learning Communities. Tworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli

Professional Learning Communities. Tworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli

Agnieszka Muchacka-Cymerman

ISBN:
9788377207260
Ilość stron:
130
Wydawnictwo:
Petrus
Rok wydania:
2023
Oprawa:
miękka
Cena katalogowa:

37.00 zł

Książkę najtaniej kupisz w księgarni TANTIS.PL

TANTIS.PL 21.89 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Bielsko-Biała
CZYTAM.PL 22.20 do sklepu
Tylko wysyłkowo.
TANIAKSIAZKA.PL 22.23 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł.
Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
GANDALF.COM.PL 23.57 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź
BOOKTIME.PL 24.39 do sklepu
Tylko wysyłkowo.
GILDIA.PL 25.90 do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa

Tworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli

Można założyć, że każdy nauczyciel wie, jak ważny jest dla niego rozwój zawodowy. Wśród podstawowych powodów, dla których podejmują różnorodne działania w tym celu, są wymagania ze strony państwa, dyrektora, społeczeństwa oraz osobista potrzeba samorozwoju. Nie mniej ważna jest konieczność zdobywania nowych zaświadczeń wymaganych w sytuacjach ubiegania się o awans zawodowy. Ważna jest więc wiedza nauczycieli odnośnie ważności i potrzeb w zakresie rodzajów i form własnego rozwoju zawodowego. Współpraca w organizacjach uczących się pozwala rozwijać umiejętności identyfikowania, oceniania i doceniania swoich możliwości, praw i potrzeb, umiejętności współpracy i działań synergicznych pozwalających rozwiązywać różnorodne problemy. Prowadzi to do refleksyjnej postawy, do autonomiczności i umiejętności radzenia sobie w życiu i postrzegania swojej pracy przez nauczyciela jako organizatora działań, które mają sens dla własnego rozwoju i dla rozwoju ucznia. Partycypacja nauczycieli i poczucie własnej skuteczności można też uznać jako ważne źródło wewnętrznej motywacji nauczycieli. Dla polskiej koncepcji profesjonalnego rozwoju nauczycieli warto zarekomendować doświadczenia japońskiego i singapurskiego systemu uwzględniającego czynnik społeczny jako wyznacznik organizacji uczącej się. Organizacji, która skutecznie kształtuje świadomość własnych obowiązków nauczycieli wobec wspólnoty, rozwija sprawność sieci komunikacyjnej oraz sprzyja równoważeniu budowania tożsamości osobistej i tożsamości społecznej. Wartości te są kształtowane poprzez wspierające i dzielone przywództwo, kreatywność zbiorową, wspólne wartości i wizję, wspólne praktyki osobiste oraz sprzyjające warunki dla utrzymania społeczności uczącej się. Założeniem szkoły jako instytucji wspierającej działania w PLC powinno być tworzenie właściwej kultury organizacyjnej, zapewniającej atmosferę zaufania, otwartości i szczerości oraz sprzyjania relacjom między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Stworzenie dobrej kultury organizacyjnej będzie przekładać się na poczucie bezpieczeństwa, motywację, zaangażowanie, na wzrost indywidualnej efektywności i poczucie satysfakcji. Mam nadzieję, że przybliżenie idei Professional Learning Communities pozwoli zwłaszcza dyrektorom szkół i nauczycielom szeroko i kompleksowo spojrzeć na potrzebę tworzenia kultury współpracy w celu tworzenie nowych wartos´ci oraz cia?głego, stopniowego ulepszania procesu kształcenia ukierunkowanego na efekty rozwojowe uczniów.




Pozostałe książki Agnieszka Muchacka-Cymerman

Nowości wydawnicze

Słaby punkt. Haker. Tom 3

EMILIA SROKA
Data premiery: 2025-03-31

Głoś to na górze

JAMES BALDWIN
Data premiery: 2025-03-27