Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce
Jeżeli w dzieciństwie spędzałeś setki godzin przed ekranem komputera, pochłaniając najnowsze produkcje, a jako dorosła osoba chciałbyś rozpocząć pracę w przemyśle gier wideo - zdecydowanie powinieneś rozpocząć swoją karierę od tej lektury i nauki programowania.Jak możemy przeczytać na okładce, "Programowanie gier przy użyciu Unity i C#" to podręcznik dla całkiem początkujących. To znaczy, że autor zawarł w swojej publikacji podstawy podstaw niezbędnych do rozpoczęcia swojej przygody z programowaniem gier wideo. Znajdziemy tu szczegółowe instrukcje dotyczące pracy na silniku Unity, w których zostaną nam wytłumaczone pojęcia: GameObject, sceny, prefabrykaty, składniki i metody stosowania różnych okien. Rozwinięty zostanie temat programowania, gdzie będziemy mieć okazję, aby samodzielnie napisać kod, z wcześniejszym wyjaśnieniem zasad składni, zastosowaniem zmiennych, klas, obiektów i typów, a także dziedziczenia. Zostaną przed nami odkryte sposoby udostępniania skryptów za pomocą okna Inspector i system serializacji.W dalszej części lektury dowiemy się więcej o projektowaniu gier, planowaniu i rozwijaniu tych projektów, w międzyczasie ćwicząc poznane wcześniej mechanizmy, na których działają gry. Zostanie to przedstawione za pomocą zadań, podczas których poznamy obsługę urządzeń wejściowych, sposoby, w jakich obiekty sztywne w grach poddają się prawom fizyki i oddziaływaniu między sobą, jak możemy zużytkować kamery, załadować poszczególne sceny, i również, ile kodu kryje się za interfejsem użytkownika.W ostatniej części książki dowiemy się, na czym polega programowanie zorientowane obiektowe w języku C#, aby zrozumieć pojedyncze kroki, które prowadzą do płynnego działania naszej gry. Autor Casey Hardman zostawia nas z zasobem wiedzy, który daje już sporo możliwości w tworzeniu gier, naprowadzając nas jednak na dalsze poszukiwanie źródeł informacji, aby pogłębiać tę ciekawą umiejętność.
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.