Koduj, szyfruj 2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to kontynuacja cieszącej się wielkim zainteresowaniem książeczki PUS Koduj, szyfruj 1, która skierowana jest do dzieci starszych. Podobnie jak część pierwsza, i ta książeczka zawiera ona zadania opracowane z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu i szyfrowaniu.Koduj, szyfruj 2Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczniowie kla I - III uczestniczą w zajęciach z kodowania i podstaw programowania. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych. Jest to również ten element edukacji, który przygotowuje dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie.Kodowanienajczęściej kojarzy się ze skomplikowanymi operacjami informatycznymi i programami komputerowymi, czy też z zawiłymi wzorami lub schematami. Tymczasem kodowanie może być proste i może dostarczać dobrej zabawy. Pokazuje to niniejsza książeczka. Zawiera ona przykłady kodowania, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień.Zawarte w książeczce "Koduj, szyfruj 2"ćwiczenia mają różnorodną, atrakcyjną dla dzieci formę. Skutecznie angażują ich uwagę, sprawiając, że kodowanie z PUS przestaje być jakimś trudnym zagadnieniem, a staje się świetną zabawą. Celem tych ćwiczeń jest:- rozwój logicznego myślenia,- rozwój koncentracji,- poszukiwanie rozwiązań,- analizowanie i wyciąganie wniosków. Koduj, szyfruj 2to książeczka z zadaniami opartymi na:- odszyfrowaniu ukrytych nazw,- wyszukiwaniu liczb w układzie współrzędnych,- odszukiwaniu kodów kolorystycznych,- odczytywaniu współrzędnych geograficznych,- odkodowaniu nazw według kodów kolorystyczno-graficznych.Zadania ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Książeczki z serii "Koduj, szyfruj"mogą być wykorzystywane na zajęciach matematycznych i przygotowujących do programowania. Sprawdzą się na zajęciach kół zainteresowań, jak również w edukacji domowej i w czasie zabaw w domu.
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.