TANIAKSIAZKA.PL | 17.90 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
CHODNIKLITERACKI.PL | 17.91 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa |
||
MATRAS.PL | 17.91 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Katowice, Kraków, Gdańsk, Łódź, Warszawa, Wrocław, Poznań, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj |
||
MATFEL.PL | 18.78 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
GANDALF.COM.PL | 19.59 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź | ||
SWIATKSIAZKI.PL | 21.50 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce | ||
GILDIA.PL | 23.60 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa |
Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność.
Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.
W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.Spis treści:
CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy
1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych 1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia 2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej 2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych 2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej 2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy 2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej 2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej
3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych 3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy 3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych 3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe) 3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji 3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia
4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego 4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego 4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa 4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym 4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym 4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo 4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej
CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy
5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej ? ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne) 5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne 5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe 5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych 5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy 5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej
6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy ? techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe 6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej 6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego 6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne 6.5. Nadmierne ślinienie się ? strategie terapeutyczne 6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej 6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną 6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej 6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców
Osobom zainteresowanym ćwiczeniami stymulującym zmysły polecamy tejże Autorki kompleksowy program Aktywne zmysły wspomagający rozwój psychomotoryczny dziecka. Więcej informacji na stronie: www.aktywnezmysly.pl