Badania naukowe od wielu lat są podstawą rozwoju praktyki pielęgniarskiej, kształcenia oraz organizacji pracy, a praktyka oparta na dowodach w wielu miejscach jest codzienną rutyną. W dobie tak licznych i szybko postępujących zmian tylko stała obserwacja i analiza zachodzących zdarzeń pozwalają na opracowywanie działań wspierających najwyższej jakości opiekę pielęgniarską. Zarówno obszar kliniczny, jak i szeroko pojęte kształcenie oraz środowisko pracy to obszary najczęściej analizowane przez pielęgniarskie zespoły badawcze. Podręcznik "Badania naukowe w pielęgniarstwie" to kompendium wiedzy w zakresie oceny, syntezy i tworzenia dowodów naukowych w praktyce pielęgniarskiej. Może stanowić wsparcie nie tylko w obszarze kształcenia przed i podyplomowego, ale także w pracy początkujących badaczy. Mając na uwadze, że nie każda/y pielęgniarka/pielęgniarz podejmuje pracę badawczą, w podręczniku znajdują się również treści umożliwiające zrozumienie i przygotowanie do poszukiwania źródeł, ich krytycznej oceny oraz implementacji do praktyki. Identyfikacja rzetelnych doniesień naukowych jest bowiem podstawą opracowywania rekomendacji do wdrożenia, co realnie ma przełożenie na efektywność pracy, bezpieczeństwo pacjenta oraz pracy zespołów sprawujących opiekę. Ponadto publikacja uwzględnia podstawowe zagadnienia dotyczące analizy statystycznej, co może pomóc czytelnikom w całościowym rozumieniu pracy badawczej. Biorąc pod uwagę fakt globalnego znaczenia nauki, w tym rozpowszechniania wyników oraz korzystania ze źródeł badaczy z całego świata, większość podstawowych terminów została zaprezentowana także w języku angielskim. Chciałybyśmy zadedykować tę książkę wszystkim pielęgniarkom i pielęgniarzom oraz życzyć czytelnikom nieustającej ciekawości połączonej z odważnym stawianiem pytań badawczych w praktyce zawodowej oraz poszukiwaniem odpowiedzi w celu rozwoju praktyki opartej na dowodach. Z Przedmowy
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.