MATFEL.PL | 140.67 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
CHODNIKLITERACKI.PL | 143.36 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa |
||
DADADA.PL | 160.93 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Łódź (koszt 5.99 zł) | ||
TANIAKSIAZKA.PL | 172.30 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
GANDALF.COM.PL | 172.41 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź | ||
GILDIA.PL | 198.00 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa |
Na przełomie XIX i XX wieku "duże krążowniki" były dość rozpowszechnione we flotach świata. Oczywiście określenie co było "duże" , a co "małe" zmieniało się w czasie i z czasem generalnie rozmiary jednostek rosły, niemniej krążowniki o znaczącej wyporności, nieraz porównywalnej z pancernikami, były budowane w relatywnie dużych ilościach. Maksymalnie upraszczając, duże jednostki tych klas z przełomu wieków można podzielić na dwie kategorie - służące do walki o żeglugę (rajdery i okręty przeznaczone do ich zwalczania) oraz będące pewnego rodzaju "pancernikami drugiej kategorii". Te pierwsze miewały ograniczone opancerzenie, te drugie wręcz przeciwnie. Te ostatnie stanowiły istotne obciążenie dla większych flot z racji relatywnie dużego zużycia paliwa i licznych załóg niezbędnych do transportu węgla z zasobni do kotłów, co było dużym motywatorem do szukania rozwiązań alternatywnych, w tym powstania "krążowników liniowych"...[...]. Wszystko to zmieniło pojawienie się HMS Dreadnought oraz typu Invincible. Ten pierwszy nie dość, że stał się najpotężniejszym pancernikiem świata [...], to jeszcze w praktyce był szybszy od zdecydowanej większości krążowników [...]. Twórcy krążowników mogli do pewnego stopnia zignorować pojawienie się tego "superpancernika", ale HMS Invincible i jego dwa siostrzane okręty, zignorowane już być nie mogły... (fragment z rozdziału "Czasy przed waszyngtońskie")