Dodano do koszyka.
Najtaniej kupisz w TANIAKSIAZKA.PL

27.39 zł 42.00 zł 35% taniej
Przewiń aby zobaczyć więcej cen.
Cybertekst. Perspektywy literatury ergodycznej

Cybertekst. Perspektywy literatury ergodycznej

Aarseth Espen

ISBN:
9788364057571
Ilość stron:
210
Wydawnictwo:
Korporacja Ha!Art
Rok wydania:
2014
Oprawa:
broszurowa
Format:
16.0x20.5cm
Cena katalogowa:

42.00 zł

Książkę najtaniej kupisz w księgarni TANIAKSIAZKA.PL

TANIAKSIAZKA.PL 27.39 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Tylko dla zamówień powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 3,99 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka
CHODNIKLITERACKI.PL 27.41 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa
PASKARZ.PL 27.92 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkty odbioru zamówień: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Kłaj, Lublin, Łódź, Poznań, Radom, Wrocław, Opole, Wieliczka, Warszawa
MATRAS.PL 27.92 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Katowice, Kraków, Gdańsk, Łódź, Warszawa, Wrocław, Poznań, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj
MATFEL.PL 29.13 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków
GANDALF.COM.PL 29.14 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź
SWIATKSIAZKI.PL 35.40 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce
GILDIA.PL 37.80 PLN do sklepu
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa

Książka Aarsetha, która powstała tuż przed wielką eksplozją mediów elektronicznych, jest jedną z lektur klasycznych i podstawowych dla kultury nowych mediów. Sam autor w zakończeniu skromnie przyznawał sobie rolę tego, kto zamyka pewien etap rozwoju cywilizacji pisma, stąd cele, jakie wyznaczył książce, to umożliwienie i wsparcie przejścia pomiędzy nowym a starym (w różnych wymiarach: teorii semiologii czy genologii, praktyki twórczej i przyzwyczajeń czytelniczych) i uwrażliwienie czytelników na problematykę cybertekstu. Skromność to jedynie deklaratywna. Książka obejmuje całe szerokie spektrum problemów od typologii znaków komputerowych po politykę cybermediów, których rozpoznania poczynione przez Aarsetha wciąż zdumiewają oryginalnością i użytecznością.Niełatwo odpowiedzieć na pytanie, jak podchodzić od strony teoretycznej do pola empirycznego wyznaczanego przez termin cybertekst. Wcześniej zasugerowałem, że cybertekst jest raczej pewną perspektywą postrzegania tekstualności niż jej kategorią; jednak, jak wszystkie perspektywy, siłą rzeczy podkreśla pewne typy tekstu, a marginalizuje inne. Każda odpowiedź sama staje się definicją tekstualności, uzupełniającą, a nie obalającą, wcześniejsze definicje filologiczne, fenomenologiczne, strukturalistyczne, semiotyczne i poststrukturalistyczne koncepcje tekstu. Czemu zatem nie skorzystać z jednego z tych podejść, a budować nowe (zapewne idiosynkratyczne)? Z prostej przyczyny ponieważ żadne z nich nie patrzało na tekst jako na materialną maszynę, urządzenie zdolne do manipulowania nie tylko odbiorcą, ale i sobą samym. Te tekstologiczne systemy pojęciowe niezbyt dobrze nadają się do opisu różnych efektów tworzonych przez maszyny cybertekstowe o ile efekty te w ogóle da się opisać. Być może mógłbym coś osiągnąć, próbując każdego z nich po kolei, ale jako że wszystkie w tak oczywisty sposób pojmują artefakty materialne, historyczne i tekstowe niemal wyłącznie jako syntagmatyczne łańcuchy elementów znaczących, takie podejście najprawdopodobniej okazałoby się jałowe i przypadkowe. Prawie na pewno nie rzuciłoby nowego światła na swoiste cechy tekstów ergodycznych.(fragm. rozdz. 2, przeł. P. Schreiber)

Nowości wydawnicze

Wszystko, co widziałeś

CYRYL SONE
Data premiery: 2024-05-15

Patodeweloperka. To nie jest kraj do mieszkania

BARTOSZ JÓZEFIAK
Data premiery: 2024-05-15

Kryminalna historia Watykanu. Kłamstwa, spiski, tajemnice

ARKADIUSZ STEMPIN, ARTUR NOWAK
Data premiery: 2024-05-15

Kameleon

MAREK STELAR
Data premiery: 2024-05-15

Mroczna strona. The Naturals. Tom 2

JENNIFER LYNN BARNES
Data premiery: 2024-05-15

Funny story

EMILY HENRY
Data premiery: 2024-05-15

Kolory zła. Żółć. Tom 4

MAŁGORZATA OLIWIA SOBCZAK
Data premiery: 2024-05-15

Wilcza chata

MICHAŁ ŚMIELAK
Data premiery: 2024-05-15

Antykwariat pod Salamandrą. Mons Viridis Magicus. Tom 1

ADAM PRZECHRZTA
Data premiery: 2024-05-15

Zakopane artystek

NATALIA BUDZYŃSKA
Data premiery: 2024-05-15

Teoria bobra

ANTTI TUOMAINEN
Data premiery: 2024-05-15

Słowo honoru

MAREK KRAJEWSKI
Data premiery: 2024-05-15