DADADA.PL | 42.33 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Łódź (koszt 5.99 zł) | ||
TANIAKSIAZKA.PL | 42.48 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
CHODNIKLITERACKI.PL | 42.51 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa |
||
MATRAS.PL | 43.29 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Katowice, Kraków, Gdańsk, Łódź, Warszawa, Wrocław, Poznań, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj |
||
MATFEL.PL | 44.65 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
GANDALF.COM.PL | 47.88 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru zamówień: Łódź | ||
SWIATKSIAZKI.PL | 48.60 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce | ||
GILDIA.PL | 54.00 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa |
Sfomułowanie „więcej niż obraz”, w ujęciu autorów artykułów zawartych w tej książce, jest wyrazem przekonania o konieczności przedefiniowania głównych założeń badawczych nad współczesną ikonosferą: winny one nawiązywać do modelu badań transdyscyplinarnych, stając się tym samym ważną częścią dyskursu współczesnego kulturoznawstwa i zarazem punktem odniesienia dla naukowców, dla których obraz nie sytuuje się w centrum ich zainteresowań.prof. Eugeniusz WilkSPIS TREŚCIEugeniusz Wilk, Przekraczać granicę obrazu. WprowadzenieWojciech Józef Burszta, Monokultura i mediatyzacja. W stronę kulturoznawstwa krytycznegoCzęść 1. Krajobrazy kulturowe1. Ryszard Nycz, Krajobraz kulturowy albo o kulturze jako czasowniku2. Elżbieta Rybicka, Krajobraz kulturowy. Między ideologiami a działaniami3. Stefan Bednarek, Krajobraz kulturowy, czyli o tautologii4. Roma Sendyka, Krajobrazy (nie)pamięci: dekonstrukcja krajobrazu kulturowego5. Agnieszka Karpowicz, „Krajobraz jako oko”. Powidoki Mirona BiałoszewskiegoCześć 2. Krajobrazy transnarodowe6. Nicole Dołowy-Rybińska, Europa mniejszości. Obrazy kulturowe i granice etniczne7. Elżbieta Wiącek, Model dysjunkcji w pejzażach Riwiery Tureckiej8. Magdalena Barbaruk, Zobaczyć krajobraz. Refleksja o wartościach pejzażu hiszpańskiego9. Ryszard Zajączkowski, Paryż – Lwów – Nowy Jork. Pejzaże kulturowe Józefa WittlinaCzęść 3. Obrazy w doświadczaniu natury10. Beata Frydryczak, Więcej niż obraz: procesualna natura krajobrazu11. Marek Pacukiewicz, „Oczy szukają drogi…”. Doświadczenie krajobrazu w alpinistycznych narracjach liminalnych12. Albert Miściorak, Od krajobrazu kulturowego do przeżywanego. Rola przyrody w kształtowaniu krajobrazówCzęść 4. Zwrot performatywny w rozważaniach nad obrazem13. Leszek Kolankiewicz, Słowo wstępne do panelu „Zwrot wizualny a zwrot performatywny – ideowe tło współczesnego dyskursu kulturoznawczego14. Małgorzata Sugiera, Więcej niż zwrot: performatywność jako podłoże przemian paradygmatycznych15. Dorota Sajewska, Radykalizm ciała w rekonstrukcji16. Iwona Kurz, kurz Obraz i performans: w zapętleniu17. Sławomir Sikora, Performatywność w filmieCzęść 5. Performatyka obrazu18. Karolina Charewicz, Performatyka obrazu. Kulturoznawcze transformacje wobec zwrotu performatywno-obrazowego19. Magdalena Zamorska Techno-obrazy performujących ciał20. Anna Czajka-Cunico, Zwrot wizualny a obrazy chwili21. Adam Pisarek, Wyobrażenie jako przedmiot dyskursu historyczno-kulturowegoCzęść 6. Obrazy cyfrowe i postobrazy22. Ryszard W. Kluszczyński, Doświadczenia wizualne jako postobrazy (od wydarzeń multimedialnych do wizualnych bio-środowisk)23. Violetta Sajkiewicz, Więcej niż ornament. Wideomalarstwo Dominika Lejmana24. Ewa Łukaszyk, Topologia w humanistyce. Inspiracje matematyczne a nauki o kulturze25. Matylda Szewczyk, Obrazy (od) początku. Kilka uwag o kulturowej roli medycznych i dokumentalnych przedstawień płoduCzęść 7. Kulturowe studia miejskie26. Ewa Rewers, Kulturowe studia miejskie – pułapki gościnności27. Blanka Brzozowska, Od „wirtualnej witryny” do „cichych sklepów” - nowy wymiar konsumpcji w przestrzeni miejskiej28. Aleksandra Kunce, Czy myślenie o metropolii potrzebuje filozofii lokalności?29. Łukasz Bukowiecki, Wizje i wizualizacje. Historia niedoszła warszawskich muzeów30. Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Megaboard na Moście Westchnień. Ogłoszenie reklamowe jako hiperbola, metonimia, metafora dyskursu komercyjnego w semiosferze miasta31. Wiesław Godzic, Azja nad Wisłą albo transnarodowy obraz celebrytyCzęść 8. Obrazy w działaniu32. Andrzej Gwóźdź, Środowisko designu – obrazy w działaniu33. Anna Nacher, Obrazy w działaniu – mapy społecznej wyobraźni34. Marcin Składanek Wizualizacja informacji w działaniu i poza działaniem35. Tomasz Misiak, Spóźniony projekt ekologii akustycznej. Dźwięk jako fenomen kulturowyCzęść 9. Obrazy w komunikacji36. Marta Rakoczy, Obraz, pismo, szkoła w perspektywie antropologicznej37. Anastazja Nabokina, Na styku fotografii i tańca. ruch, ciało, obraz38. Weronika Parafianowicz-Vertun, „Czarno na czarnym”? Obraz w polskich i czechosłowackich nieoficjalnych czasopismach lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątychCzęść 10. Locus Theologicus39. Locus Theologicus w kulturze wizualnej - panel40. Anna Kawalec, Widzenie i kontemplacja. Loci theatrales w przestrzeni wiara-kultura. Obraz i słowo41. Adam Regiewicz, Słowo wcielone w Obraz. O podstawowych kwestiach kerygmatycznej interpretacji dzieła filmowego42. Jan Stanisław Wojciechowski, Władze widzenia43. Marta Kładź-Kocot, Obraz jako mit. Doświadczenie dyspersyjne44. Witold Kawecki, Zobaczyć niewidzialneCzęść 11. Film w kontekstach kulturowych45. Tadeusz Lubelski, Wstęp46. Maryla Hopfinger, Film – zmiana paradygmatu47. Piotr Marecki, Nowe rytuały medialne48. Iwona Kurz, Kino polskie po 1989 roku: nowe hierarchie, nowe stanowiska49. Sebastian Jagielski, Spirytusowe znicze i przygodność wartości50. Piotr Zwierzchowski, O badanie polskiego kina w kontekstach