"Dysleksja. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 7-8 lat" znakomicie sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych.W pracy z osobami, u których stwierdzono lub podejrzewa się dysleksję, niezwykle ważny jest odpowiedni dobór ćwiczeń. Muszą być one dostosowane do wieku i możliwości dziecka, bo to zwykle na wczesnych etapach edukacji najlepiej jest rozpocząć trening funkcji poznawczych odpowiedzialnych za trudności w czytaniu lub nauce języka. Prezentowany w tym miejscu zbiór ćwiczeń opracowany został z myślą o dzieciach w wieku 7-8 lat. Książka zawiera zadania wspierające rozwój spostrzegania wzrokowego, funkcji lewopółkulowych, grafopercepcji, a także inne ćwiczenia słuchowe i językowe.W zakresie spostrzegania wzrokowego dziecko uczy się identyfikować elementy atematyczne (np. figury), symboliczne oraz literowe (takie, jak sylaby czy wyrazy). Wyszukuje brakujące elementy ilustracji, wskazuje elementy, którymi różnią się wzory. Musi również przerysowywać wzory atematyczne lub literopodobne.Jeżeli chodzi o ćwiczenia wspierające funkcje lewej półkuli, dziecko ma na przykład zadanie uporządkować linearnie wzory atematyczne, symboliczne i literowe. Porządkuje też elementy tematyczne, między którymi zachodzi jakaś relacja.Wsparcie funkcji słuchowych i językowych odbywa się poprzez tworzenie sekwencji, powtarzanie zdań lub różnicowanie opozycji fonologicznych.Zbiór zawiera również wspomniane wyżej ćwiczenia grafopercepcyjne. Polegają one m.in. na dorysowywaniu brakujących elementów czy też na rysowaniu według wzoru.Na naszych stronach znaleźć można również inne zestawy ćwiczeń autorstwa Agnieszki Bali. To na przykład seria ""Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu", na którą składa się aż dziesięć zbiorów ćwiczeń do pracy z dziećmi zagrożonymi dysleksją i z trudnościami w nauce języka.
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.