Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce
Rzeczowa i merytoryczna publikacja na temat nowego modelu motywacji, analizująca go z odwołaniami do literatury, badań i rzeczywistych przykładów. Sięgnij po "Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację".Daniel H. Pink w swojej książce obala dotychczasowe spojrzenie na motywację i otaczające ją mity. Odrzuca model motywacji 2.0 jako przestarzały i nieskuteczny w dzisiejszym świecie, przeciwstawiając mu model motywacji 3.0, oparty o trzy filary: autonomię, mistrzostwo oraz cel.Jak wykazuje Pink, pozwalanie pracownikowi na wykonywanie zadania w wybrany przez siebie sposób zwiększa jego zaangażowanie i produktywność. Ograniczenie autonomii pracownika popycha go w stronę bierności, nie pozwala mu na kreatywność, a w rezultacie nie zachęca go do pracy. Kolejnym czynnikiem napędzającym aktywność jest niewątpliwie ciągłe doskonalenie swojego rzemiosła - mistrzostwo prowadzi do systematycznego wspinania się na wyżyny możliwości. Ostatni filar motywacji, cel, rozumiany jest przez autora jako przyświecająca nam nadrzędna idea, coś większego, służącego nam przez lata, na przykład zdrowie czy pomoc innym.Pink dowodzi, że połączenie tych trzech filarów pozwala na osiągnięcie stanu szczęścia, zadowolenia z tego, co robimy, w wyniku czego bardziej się angażujemy i możemy osiągać najlepsze wyniki. I choć w przeważającej części swojej książki autor odnosi się do realiów biznesowych i zawodowych, to jego wskazówki można odnieść praktycznie do każdej dziedziny życia. Jest więc to pozycja nie tylko dla menadżerów czy ludzi zarządzających zespołami - zrozumienie opisanych w niej mechanizmów można wykorzystać także do osiągania prywatnych celów. Autor wypowiada się bardzo merytorycznie, opiera się na badaniach, odnosi się do licznych przykładów i pomaga usystematyzować wiedzę.Daniel H. Pink to urodzony w 1964 roku amerykański pisarz, którego cztery książki znalazły się na liście bestsellerów New York Timesa. Jest doktorem nauk prawnych, przez wiele lat pracował jako polityk. Jego książki dotyczą biznesu i ludzkich zachowań. Na język polski przetłumaczone zostały: "Kiedy. Naukowe tajniki doskonałego wyczucia czasu", "Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi" oraz "Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację".
Aby napisać i opublikować recenzję musisz się zalogować.