TANIAKSIAZKA.PL | 45.27 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
MATFEL.PL | 46.17 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
CHODNIKLITERACKI.PL | 50.45 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa |
||
GILDIA.PL | 57.50 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Warszawa |
"Informatyka na czasie 2. Zakres podstawowy" to jeden z najchętniej wybieranych przez nauczycieli informatyki podręczników dla uczniów drugich klas szkół ponadpodstawowych. Komputery towarzyszą nam obecnie na każdym kroku. Korzystamy z nich na co dzień choćby po to, aby sprawdzić prognozę pogody, przeczytać wiadomości od znajomych, obejrzeć kolejny odcinek serialu czy posłuchać podcastu. Mają postać tradycyjnych PC-tów, laptopów, przenośnych urządzeń mobilnych. Dociekliwi już dawno odkryli pewnie, że mikroprocesory obecne są również w pralkach, zmywarkach i wielu innych urządzeniach.. Znajomość choćby podstaw informatyki staje się więc w dzisiejszym świecie czymś coraz bardziej nieodzownym, zwłaszcza dla wkraczającego w życie, młodego człowieka. "Informatyka na czasie 2. Zakres podstawowy" to podręcznik przeznaczony dla uczniów II klasy liceum ogólnokształcącego lub technikum i obejmuje wiele interesujących zagadnień zawartych w podstawie programowej. Będziemy zatem uczyć się korzystania z arkusza kalkulacyjnego, dowiemy się, czym są bazy danych i do czego służą. Poznamy także podstawy algorytmiki i programowania w językach C++ oraz Python. Podręcznik został opracowany w taki sposób, aby służyć pomocą zarówno na lekcjach, jak i podczas samodzielnej pracy w domu. Wyraźne wyróżnienie najbardziej istotnych treści oraz informacje widniejące na marginesach znakomicie usprawniają naukę. Znajdziemy tu mnóstwo ćwiczeń i zadań o zróżnicowanym stopniu trudności oraz interesującej tematyce. Ich rozwiązywanie pozwoli sprawdzić i utrwalić nabytą wiedzę i umiejętności. Autorzy kładą duży nacisk na to, aby wzbudzić w Czytelniku autentyczne zainteresowanie tematem. Pełno tu ciekawostek i przykładów zaczerpniętych z życia - wiele z nich bliskich jest doświadczeniu ucznia, dzięki czemu ich rozwiązywanie stanowić może nie lada przygodę.
Spis treści1. Arkusz kalkulacyjny i bazy danych - str. 7
Kartka z historii - str. 8
1. Jak pobierać dane do arkusza kalkulacyjnego - str.10
1.1. Zasady pracy w arkuszu kalkulacyjnym - str.10
1.2. Formuły i funkcje w arkuszu kalkulacyjnym - str.11
1.3. Typy adresów w arkuszu kalkulacyjnym - str.14
1.4. Kopiowanie danych i formuł - str.14
1.5. Podstawowe funkcje arkusza kalkulacyjnego - str.16
1.6. Importowanie danych do arkusza kalkulacyjnego - str.18
1.7. Przetwarzanie importowanych danych - str. 23
2. Wyciągamy wiedzę z danych - str. 30
2.1. Dane w arkuszu kalkulacyjnym - str. 30
2.2. Tabele przestawne w programie Excel - str. 35
2.3. Wykresy przestawne - str. 50
3. Korespondencja seryjna - str. 54
3.1. Czym jest korespondencja seryjna? - str. 54
3.2. Korespondencja seryjna w programie Word - str. 55
3.3. Filtrowanie adresatów i personalizacja listów - str. 59
3.4. Zarządzanie danymi korespondencji seryjnej
w arkuszu kalkulacyjnym - str. 62
3.5. Kończenie pracy z korespondencją seryjną - str. 65
4. Relacyjne bazy danych - str.67
4.1. Projektowanie bazy danych - str. 67
4.2. Od projektu do bazy danych - str.71
4.3. Formularze – zarządzanie danymi i ich przeglądanie - str. 80
4.4. Kwerendy – wyszukiwanie i łączenie danych - str. 82
4.5. Raporty – wizualne przedstawienie danych - str. 84
Z informatyką w przyszłość - str. 88
Projekt zespołowy- str. 89
Rozwiewamy wątpliwości. Sprawdź najczęstsze pytania i odpowiedzi Kto jest autorem "Informatyka na czasie 2. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy. Szkoły ponadpodstawowe"? Za treścią podręcznika stoją Janusz Mazur, Paweł Perekietka, Zbigniew Talaga, Janusz S. Wierzbicki. Są autorami niewielu podręczników, jednak ich treści są wartościowe. Zdarza się, że autorzy podręczników szkolnych mają wyższe stopnie naukowe w dziedzinie, na temat której piszą. Niektórzy autorzy tworzą tylko jeden do dwóch podręczników edukacyjnych, skupiając się bardziej na poznawaniu dziedziny nauczania. Wynikać to może z ich zaangażowania w proces pisania. Nie dla każdego zdarza się, że łączenie doświadczenia i wiedzy, z ich przekazywaniem idą w parze. Jakie wydawnictwo opracowało ten podręcznik? Książka Informatyka na czasie 2. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy. Szkoły ponadpodstawowe została opublikowana przez Wydawnictwo Nowa Era. Jaki numer zatwierdzenia MEN posiada ten podręcznik szkolny? 990/2/2020 jest nr dopuszczenia MEN podręcznika szkolnego. Informuje ON o tym, że podręcznik został dopuszczony do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Z ciekawostek: termin podręcznik powinien dotyczyć wyłącznie książki do nauczania posiadającej właśnie numer dopuszczenia MEN. Czy ten podręcznik jest zgodny z aktualnym programem nauczania? Zgadza się, podręcznik jest zgodny z obowiązującymi w dniu przyznania numeru wytycznymi programu nauczania. Podręcznik posiada numer dopuszczenia MEN, co w praktyce oznacza, że został zweryfikowany pod kątem zgodności z programem nauki. Na podstawie czego powinnam lub powinienem wiedzieć, że to ten podręcznik muszę kupić? 3 kroki do sprawdzenia zgodności zamawianych książek szkolnych z listą potrzebnych: