TANIAKSIAZKA.PL | 35.42 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Osobiście można odebrać zamówienia powyżej 24,99 zł. Dla zamówień 24,99 - 98,99 koszt 4,90 zł. Zakupy powyżej 99 zł koszt 0 zł. Punkty odbioru: Białystok, Bielsko-Biała, Częstochowa, Ełk, Gdańsk, Gdynia, Grajewo, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łomża, Łódź, Piotrków Trybunalski, Poznań, Przemyśl, Rzeszów, Suwałki, Szczecin, Świdnica, Toruń, Warszawa, Wrocław, Zabrze, Zielona Góra, Zielonka |
||
CHODNIKLITERACKI.PL | 35.44 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Zamówienia do 24,99 zł koszt odbioru 4,99 zł. Zamówienia do 59,99 zł koszt odbioru 2,99 zł. Zamówienia od 60zł koszt odbioru 0 zł. Punkty odbioru: Kraków, Białystok, Gdańsk, Częstochowa, Lublin, Opole, Kłaj, Łódź, Poznań, Skawina, Wieliczka, Wrocław, Warszawa |
||
MATFEL.PL | 36.05 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. Punkt odbioru: Kraków | ||
SWIATKSIAZKI.PL | 39.90 zł | do sklepu |
Możliwy odbiór osobisty. W księgarniach w całej Polsce |
Fuzje i przejęcia są złożonymi przedsięwzięciami opartymi na precyzyjnej koordynacji zróżnicowanych działań ekonomicznych, prawnych, technicznych i społecznych. Czynnikiem sukcesu podjętej inicjatywy mariażowej jest zatem właściwie zaplanowana i wdrożona procedura postępowania. W literaturze, na przykład u Perkinsa, Frąckowiaka, Sudarsanama czy Schulera, można spotkać wiele propozycji mniej lub bardziej detalicznie strukturyzujących omawiany proces. Wszyscy wspomniani autorzy wymieniają jednak fazę integracji jako jeden z najważniejszych czynników sukcesu fuzji i przejęcia. Podobną wartość nadają oni działaniom ujmowanym w ramy funkcji personalnej jako szczególnie wrażliwej w procesie zmian. Zastosowane działania due diligence mogą być w tym przypadku szczególnie owocne. Badania pokazują, że planowane cele fuzji i przejęć są zwykle osiągane tylko częściowo. Źródeł tego faktu można upatrywać we wszystkich fazach procesu koncentracji. Najczęściej wymieniane są: brak strategii działania, źle sprecyzowane cele, niewłaściwa wycena potencjału rynkowego łączących się podmiotów, przeszacowanie korzyści z oczekiwanego efektu synergii, zbyt wysoka cena przejmowanego podmiotu, niedopasowanie kulturowe, zakłócenia w relacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi, utrata kluczowych pracowników. Część wymienionych przyczyn niepowodzeń wiąże się z początkową fazą fuzji i przejęcia, część zaś z końcową czyli z fazą integracji, w której dopasowanie zasobów ludzkich organizacji często przesądza o tempie zakończenia całego procesu i o jego sukcesie. Faza integracji po zakończonych formalnych procesach mariażowych jest jednak rzadziej opisywana i badana. Brakuje zatem propozycji modeli teoretycznych czy sytuacyjnych, które wsparłyby i ułatwiły realizację wspomnianych praktyk. Niniejsza praca przyczynia się do wypełnienia tej luki. Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK